عوارض احتمالی لیزر در بارداری

عوارض احتمالی لیزر در بارداری

عوارض احتمالی لیزر در بارداری

همه خانم‌ها علاقه فراوانی به زیبایی و تمیزی دارند و دوست دارند که همیشه شاداب به نظر آیند. به همین دلیل به دنبال راهی برای حذف و از بین بردن مو های زائد خود هستند. لیزر یکی از این راه‌ها می‌باشد. مرکز لیزر اصفهان روزانه خدمات بسیار زیادی جهت از بین بردن موهای زائد به آقایان و خانم‌ها ارائه می‌دهد. در این میان خانم‌ های باردار هم به دلیل تغییرات هورمونی در اوایل بارداری تمایل به حذف موها دارند. اما سوالی که برای آنها به وجود می‌آید این است که آیا انجام لیزر برای آنها عوارضی را به همراه دارد یا خیر؟ در این محتوا تلاش کردیم تا اطلاعات مفیدی را در این رابطه با آنها ارائه دهیم.

تعریف لیزر مو های زائد

قبل از اینکه بخواهیم به بررسی عوارض لیزر بر زنان باردار بپردازیم، بهتر است بدانیم منظور از لیزر موهای زائد چیست؟ در جواب باید بگوییم لیزر یکی از روش‌ های دائمی برای از بین بردن موهای زائد می‌باشد. در این روش با تاباندن پرتوی نور به قسمت‌ هایی از بدن که دارای موی زائد است، موجب تخریب فولیکول‌ های مو می‌شوند. در صورتی که فولیکول‌ها تخریب شوند دیگر امیدی به رشد موها نخواهد بود. به طور مثال با لیزر دست دیگر فولیکول‌ های موی دست تخریب شده و رشد مجددی نخواهد داشت. حال اگر این فولیکول‌ها در حد آسیب دیدن باشند، موها رشد کرده ولی ضخامت آنها خیلی کمتر خواهد بود.

عوارض احتمالی لیزر در بارداری

نحوه انجام لیزر موهای زائد

همانطور که می‌دانید در هر کدام از این مراکز لیزر از دستگاه‌ های لیزر هوشمند و پیشرفته جهت از بین بردن موها وجود دارد. این دستگاه‌ها با برخورداری از طول موج‌ های مخصوص رنگدانه‌ هایی که در فولیکول مو هستند را تغییر می‌دهند، یعنی آنها را خیلی کمرنگ‌تر خواهند کرد. این دستگاه دارای یک سری مخصوص است که از آن موج‌ های نوری به سطح پوست می‌تابد. بعد از اینکه مرحله از پوست لیزر گردید، یعنی اشعه بر روی آن تابید، یک اسپری خنک کننده بر روی آن موضع اسپری می‌کنند تا درد خیلی کمتر شود. مدت جلسات لیزر هم به رنگ پوست فرد، میزان موها و تیره یا ضخامت موها بستگی دارد. بعد از اینکه لیزر انجام شد، مو ها شروع به ریزش می‌کنند.

انجام لیزر در دوران بارداری

همانطور که در ابتدای متن هم عنوان نمودیم، بسیاری از خانم‌ های باردار علاقه شدیدی به حذف مو های زائد خود در دوران بارداری دارند. البته لیزر با فرستادن امواج تا حد چند میلی متر از پوست نفوذ می‌کند و تشعشعات آن آسیبی به جنین وارد نمی‌آورد. با تمام این اوصاف هنوز بسیاری از متخصصان زنان تاکید دارند که در دوران بارداری بهتر است از دستگاه‌ های لیزر به خصوص لیزر پا و لیزر دست اجتناب شود. زیرا زن باردار در وهله اول باید سلامت جنین را در اولویت قرار دهند. بهتر است انجام لیزر مو های زائد توسط خانم‌های باردار تا به دنیا آمدن فرزندشان به تاخیر بیفتد.

عوارض احتمالی لیزر در بارداری

سوالی که اغلب خانم های باردار از مراکز لیزر اصفهان به کرات میپرسند، خطر احتمالی لیزر برجنین می‌باشد. آیا لیزر عوارضی برای جنین دارد؟ در جواب باید گفت که در انجام لیزر از اشعه غیر یونیزه استفاده می‌گردد تا با گرمای آن ریشه موهای زائد از بین برود. حال ممکن است این تشعشعات و گرما در قسمت‌ هایی از بافت جمع شوند و برای جنین مضر باشند.

دومین عارضه‌ای که ممکن است پیش آید، استفاده از پمادهای بی حس کننده است که برای کاهش درد تجویز می‌گردد. این کرم ها بعد از استعمال به طور کامل جذب می شوند به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه بر عدم استفاده از این کرم‌ها دارند.

 برای از بین بردن موهای بدن به خصوص مو های دست که توسط لیزر دست اصفهان انجام می‌شود، نیاز به انجام مراحل متعددی است. چون در دوران بارداری پوست بدن حساس می‌شود، لیزر خیلی دردناک تر خواهد بود.

در دوران بارداری به دلیل حساس بودن پوست بدن ممکن است علائمی نظیر درد، قرمزی، خارش و مشکلات پوستی نمایان گردد.

از بین بردن مو های زائد در دوران بارداری

بسیاری از مراکز لیزر اصفهان با توصیه‌ های پزشکان متخصص هم نظر بوده و بر این باورند که بهتر است از روش‌ های دیگری جهت از بین بردن موها استفاده شود. در دوران بارداری یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای حذف موها تیغ می‌باشد. زیرا روش‌ های دیگری نظیر کرم‌های موبر و اپیلاسیون‌ها موجب بروز حساسیت در پوست شخص خواهد شد. البته باز هم بهتر است که قبل از اصلاح و شیو حتماً با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

عوارض احتمالی لیزر در بارداری

جمع بندی نهایی

در این محتوا تلاش کردیم تا عوارض احتمالی که ممکن است با انجام لیزر برای خانم‌ های باردار پیش آید را برای شما توضیح دهیم. تمام این عوارض‌ های ذکر شده احتمالی بوده و هنوز هیچ مدرک یا منبع موثقی جهت صددرصد مضر بودن لیزر در دوران بارداری وجود ندارد. ولی بهتر است در این دوران از به کارگیری لیزر دست و بدن خودداری فرمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به صورت کلی لیزر یک روش عالی جهت حذف موهای زائد به حساب می‌آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.