موارد منع انجام لیزر موهای زائد

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

مقدمه

مرکز لیزر در اصفهان با استفاده از بهترین دستگاه های مدرن و امکانات به روز با رعایت بهداشت برای رفع موهای زائد فعالیت می کند. این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود این خدمات را بدون ایجاد هر گونه عوارض و سوختگی انجام می دهد و برای ارتقاء کیفی خدمات مورد نظر تلاش می کند. از بین بردن موهای زائد به وسیله ی لیزر از جمله راهکارهای مدرنی است که باعث راحتی بیشتر خانم ها و آقایان و افزایش اعتماد به نفس در افراد مختلف می شود. این راه حل به دلیل عدم عوارض و راحتی ای که دارد، انتخاب بیشتر افرادی است که وقت کمی دارند و ترجیح می دهند از راه های سریع تری استفاده کنند. این روش در اکثر موارد بی خطر محسوب می شود ولی برای برخی از خانم ها و آقایان به دلایلی که ذکر می شود، استفاده از روش لیزر موهای زائد توصیه نمی شود. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با موارد منع انجام لیزر موهای زائد برای افراد توضیح دهیم.

موارد منع انجام لیزر موهای زائد

موارد منع انجام لیزر موهای زائد

استفاده از خدمات بهترین کلینیک لیزر مو در اصفهان برای اغلب افراد رضایت کافی را به همراه دارد ولی در صورتی که موارد منع انجام لیزر موهای زائد تشخیص داده شود، بهتر است از این خدمات استفاده نشود. در صورتی که بیماری های خاصی دارید نه تنها لیزر کمکی به رفع موهای زائد نمی کند، بلکه در مواقعی باعث بروز بیماری های دیگری نیز در بدن می شود. در یک دسته بندی کلی افرادی که از انجام این روش منع شده اند را می توان به افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند، بیماران خاص و کسانی که مشکلات پوستی دارند، وجود اختلالات هورمونی و پوست های آسیب دیده از لیزر، تقسیم کرد. برای آشنایی بیشتر با موارد منع انجام لیزر موهای زائد با ادامه ی مطالب همراه باشید.

  • استفاده از داروهای خاص

در زمینه موارد منع انجام لیزر موهای زائد به برخی از داروهایی که باعث می شود برای استفاده از لیزر افراد با مشکلاتی مواجه شوند، اشاره شده است. ماینوکسیدیل از قطره های هورمونی است که برای پر پشت کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد. کسانی که از این دارو استفاده می کنند، شاهد افزایش موهای زائد بدن خود هستند، به همین دلیل حتی با لیزر موها نیز امکان بازگشت آن ها وجود دارد.

آکوتان از جمله داروهایی است که علاوه بر افزایش دادن موهای زائد بعد از لیزر باعث می شود زخم و سوختگی بر روی بدن باقی بماند. به همین دلیل در زمان مصرف این دارو لیزر موهای زائد و استفاده از خدماتی مانند لیزر پا در اصفهان اثر بخشی خوبی ندارد. داروهای کنترل تیروئید از جمله داروهایی است که به دلیل خاصیت هورمونی ای که دارد باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل زیاد شدن موهای زائد می شود به همین دلیل تا زمانی که از این قرص ها استفاده می کنید، ممکن است به نتیجه ی دلخواه بعد از استفاده از لیزر نرسید. برای استفاده از خدمات لیزر بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از داروهایی که در ساخت آن ها از ترکیب فلز طلا استفاده شده است، باعث می شود رشد موهای زائد دوباره به وجود بیاید به همین دلیل استفاده از این داروها ممکن است بر روند لیزر تاثیر بگذارد.

منع انجام لیزر موهای زائد

  • بیماری های خاص

برخی از بیماری های پوستی باعث کم شدن اثر بخشی لیزر و بروز کردن برخی از عارضه های خفیف و شدید می شود. بیماری های مانند لوپوس، کلوئید، پسوریازیس، هیرسوتیسم و دیگر بیماری ها باعث بروز مشکلاتی در زمان لیزر می شوند و برای جلوگیری از ایجاد آن ها بهتر است در صورت ابتلاء به هر یک از بیماری ها با متخصص پوست و مو مشورت کنید. به دلیل آوردن گوشت اضافی در بیماران کلوئید و زخم و سوختگی در بیماران پسوریازیس مشورت با پزشک پیش از انجام لیزر ضرورت پیدا می کند.

  • اختلالات هورمونی

برای استفاده از خدمات لیزر در صورتی که از اختلالات هورمونی رنج می برید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. در برخی از افرادی که دچار بیماری هایی مانند کم کاری و یا پر کاری تیروئید هستند، استفاده از لیزر باعث رشد دوباره ی موها و یا دیر جواب دادن و افزایش جلسات لیزر می شود. به همین دلیل توقعی که از انجام این مراحل را دارید با توجه به بیماری هورمونی خود کاهش دهید. اختلالات بعد از یائسگی نیز باعث می شود موهای زائد پرپشت تر از قبل شود. پیش از انجام لیزر بهتر است با پزشک پوست و مو مشورت کرده و برای رفع موهای پرپشت اقدام کنید. بهتر است این بیماران پیش از انجام لیزر برای رفع مشکلات ناشی از بیماری خود با پزشک متخصص مشورت کنند.

  • آسیب های پوستی و بارداری

برای افرادی که دچار مشکلاتی از قبیل زخم های عفونی و ضایعه هایی مانند آکنه و جوش هایی هستند که درمان پذیر نیست، منع استفاده از جلسات لیزر وجود دارد. در اینصورت لیزر باعث پخش شدن عفونت درون بدن شده و خطراتی را ایجاد می کند. به دلیل حساسیتی که در دوران های بارداری و شیردهی نیز وجود دارد، استفاده از خدمات لیزر مانند استفاده از انواع داروها منع شده است، زیرا امکان به وجود آمدن مشکلات زیادی وجود دارد. استرسی که ممکن است در تحمل درد در لیزر کردن برخی از قسمت ها به مادر وارد شود، یکی از دلایلی است که باعث منع استفاده از خدماتی مانند لیزر زیر بغل در اصفهان می شود.

  • تتو پوست

در انجام تتو رنگدانه ها در درون پوست وجود دارد به همین دلیل برای انجام لیزر موهای زائد بهتر است این رنگدانه ها با گذر از پوست به ریشه ی موهای زائد برسد، به همین دلیل در افرادی که از تتو استفاده می کنند امکان عبور این اشعه وجود ندارد و موهای زائد به درستی از بین نمی روند. به دلیل مشکلاتی از جمله آسیب های پوستی در این نواحی مشکلات زیادی به وجود می آید و امکان ایجاد سوختگی وجود دارد.

نتیجه گیری

برای استفاده از خدمات لیزر موهای زائد بهتر است پیش از این جلسات به شرایط بدنی خود اشراف کامل داشته باشید. به دلیل موارد منع انجام لیزر موهای زائد برای برخی از افراد در صورتی که به توصیه ی پزشک خود دقت نکنید و به انجام جلسات ادامه دهید، امکان به وجود آمدن مشکلات غیر قابل جبران برای بدن وجود دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.