آناتومی موی انسان

یک دستگاه لیزرباکیفیت چه ویژگی هایی دارد

یک دستگاه لیزر با کیفیت چه ویژگی هایی دارد

در عصر حاضر لیزر موهای زائد یکی از جدیدترین و پرطرفدار ترین روش ها در رفع موهای زائد است.هر کدام ازاین وسیله ها معایب و مزایای خود را دارند که با دانستن این ویژگی ها با توجه به اختلاف پوست و موی خود ، میتوانیم دستگاه مناسب خود را استفاده کنیم.

باید بدانیم هر دستگاهی ویژگی خود را دارد و نوع انتخاب به شرایط مختلف هر پوست و مو بستگی دارد.

 آناتومی و ساختار مو

مو بخشی از پوست بدن است .

موی انسان ازتارهای نازک و رشته مانند تشکیل شده است .این تارها بر روی پوست بدن انسان می روید.مو از دو بخش ریشه و ساقه تشکیل شده است ،هر دو بخش ساقه و ریشه مو ساختار یکسانی دارند .مو ساختاری لوله ای شکل دارد و متشکل از اپیدرمی به نام فولیکول است.جالب است بدانیم تمام فولیکول های مو از ماه پنج بارداری تشکیل می شوند .

ریشه ی مو درون پوست بدن قرار دارد و قسمت زنده ی مو است .بخشی که مربوط به تولید مو می شود در انتهای ریشه قرار دارد و در اصطلاح پیاز مو نامیده می شود .عروق خونی ، اعصاب و رنگ دانه های مو که ملانین نامیده می شوند ،در این قسمت قرار دارند .اندازه ی پیاز مو تعیین کننده ی قطر عرضی مو ، کلفتی و نازکی مو است .موی بلوند به طور معمول نازکتر از موی قهوه ای است و به طور کلی هرچه رنگ مو تیره تر باشد ،این تار مو کلفت تر است .کمی بالاتر از ریشه ی مو غده ی مربوط به چربی مو قرار دارد.با ترشح این غده ، مو حالت لطیف و چرب پیدا میکند و درخشان و منعطف می شود .هر گونه خللی در ترشح این غده باعث به وجود آمدن عوارضی برای ساقه ی مو می شود. ساقه ی مو بیرون از پوست قرار دارد و قسمت مرده ی مو است .ساقه ی مو بخش قابل دیدن مو می باشد.اهمیت این قسمت قفط از جنبه ی زیبایی است .در عین حال بیشترین توجه و مراقبت انسان از این بخش می باشد .وظیفه ی مو حفاظت از پوست ، اعضاء مختلف بدن و حفظ دمای پوست می باشد.

مو های بدن از نظر ضخامت به دو بخش موی ترمینال و موی ولوس تقسیم بندی می شوند.

موی ترمینال

از نظر ضخامت قطور تر و رشته های بلند تری دارند .البته این موها در ساختارشان رنگ دانه های فراوانی دارند .این مو ها به طور معمول در سر و ریش و سیبیل آقایان و ابرو ، مژه ، زیر بغل و ناحیه ی تناسلی به تعداد زیاد رشد می کنند.

موی ولوس

موهای کرکی شکل یا پرزی هستند.موهای نازک و کوتاهی که زیاد قابل دیدن نیستند . در برخی از قسمت های بدن وجود دارند.موهای بدن کودکان از این نوع تار مو پوشیده شده است.

تارهای مو فاقد سلول های عصبی هستند.در نتیجه به راحتی می توانیم موهای خود را کوتاه کنیم.

چرخه ی رشد  موی

آناژن که مرحله ی رشد آن تار مو است .مرحله ی کاتاژن یا مرحله ی پسرفت و مرحله ی آخر سیکل که مرحله ی تلوژن می باشد که همان مرحله ی استراحت مو است .

لیزر چیست؟

واژه ی لیزر به معنی تقویت پرتو های نور به وسیله ی تقویت کردن انتشار تابش است .

دستگاههای لیزر موهای زائد چگونه عمل می کنند .

لیزر

این نوع دستگاهها ، نور را به ریشه ی مو می تابانند .با جذب پرتوی نور از طرف ملانین یا همان رنگدانه ی مو ، ملانین نور را به گرما تبدیل می کند .در این هنگام گرما روی فولیکول های مو تاثیر می گذارد و از رشد مجدد تار مو جلوگیری می کند.

معمولا موهای پر رنگ تر در جلسات لیزر درمانی بیشتر جواب می گیرند . زیرا موهای بی رنگ یا سفید و موهای ولوس رنگ دانه ای برای جذب پرتوی نور ندارند .

فقط موهایی که در سیکل رشد خودشان در مرحله ی اول رشد خود یعنی در مرحله ی آناژن هستند به طور کامل از بین می روند.

تمام موهای بدن همزمان رشد نمی کنند.در یک زمان مشخص تنها بین بیست تا چهل در صد از موهای بدن ما در حال رشد هستند.به این ترتیب است که دوره های لیزر موهای زائد معمولا هر هشت هفته برای بدن و بین هر چهار هفته برای صورت تکرار می شود.

 دستگاههای مختلف لیزر موهای زائد

مرکز اصفهان لیزر با بهره گیری از بهترین و به روز ترین دستگاهها در مرکز لیزر در اصفهان مفتخر است لیزر موهای زائد را به بهترین شکل و تضمینی ترین روش انجام دهد .

لیزر دستگاههای این مرکز تخصصی ،شامل لیزر انواع نواحی بدن می باشد.

دستگاه لیزر کندلا

این مدل دستگاه حاوی کریستال الکسا است .این کریستال با گرفتن انرژی از منبع ، طول موج 755 ایجاد می کند ، این طول موج ،جزء امواج گرمایی یا فرو سرخ می باشد. طول موج755 توسط این دستگاه بر روی موهای بدن تابانده می شود . در این حالت تمام انواع مو تحت تاثیر اشعه قرار گرفته و موهای ناحیه ی مورد نظر به طور کامل از بین می روند.

این طول موج برای موهای نوع دوم ،موهای ولوس، موهای بسیار نازک هم تاثیر گذار است.

دستگاه لیزر تیتانیوم

این دستگاه آمریکایی، با تاباندن دو نوع طول موج متفاوت ، باعث تاثیر بر روی انواع پوست ها  می شود.پوست های بسیار روشن،پوست های معمولی و پوست های تیره.همچنین بر تمام تایپ های مختلف مو ، موهای ترمینال و حتی موهای ولوس نیز تاثیر گذار است.این ویژگی شامل انواع نواحی بدن می شود.

این دستگاه توان روشن کنندگی پوست را تا سه درجه دارد.

دستگاه لیرز پلاتینیوم

این دستگاه لیزر با داشتن دسته ی تماسی مخروطی شکل، با تاباندن سه طول موج755 نانومتر ،808 نانومتر و 1064 نانومتر، متفاوت و قابل تنظیم برای استفاده در پوست های سفید ،گندمی و تیره است .این دستگاه قابل تنظیم برای استفاده جداگانه ، خانم ها و آقایان می باشد.

نوع طراحی و دسته ی این دستگاه باعث کاهش بسیار زیاد درد می شود.

اثبات اثر بخشی آن تا بیش از هفت سال می باشد.

این نوع دستگاه برای افرادی دارای پوست تیره و یا پوست گندمی هستند  بسیار تاثیر گذار است.دوران نقاهت افراد پس از لیزر بسیار کوتاه است.

دستگاه لیزر

T8PRO

این وسیله یکی از پرتوان ترین دستگاههای رفع موهای زائد می باشد .

این دستگاه با داشتن قطعات آمریکایی اورجینال و دارای گواهی نامه های اف دی ای آمریکا و سی ای و ایزو اروپا

قدرتمند ترین و جدید ترین تکنولوژی های رفع موهای زائد را در اختیار دارد .

این لیزر سه طول موج مختلف  (الکساند رایت) ، (دیود) و( ان دی وای ای جی )را بر روی سطح پوست می تاباند و به طوری که باعث اثر بخشی و رضایت کامل در انواع پوست ها می شود .

این دستگاه دارای دو مود ، تک طول موج دایود و سه طول موجه می باشد.

سیستم خنک کننده موجود در سر دستگاه باعث کاهش بسیار زیاد درد و سوزش در حین انجام لیزر موهای زائد توسط اوپراتور می شود.

این روش ریسک سوختگی و عوارض جانبی را تقریبان به صفر می رساند.سیستم خنک کننده گی ژاپنی آن قابل تنظیم تا منفی هفده درجه  است .

لیزر بدون درد

قیمت لیزر موهای زائد

کلینیک آرام در جهت رفاه حال مشتریان عزیز پکیج های مختلفی ارائه داده که شامل:

پکیج 1،پکیج 2، لیزر شکم اصفهان،لیزر ران اصفهان،لیزر زیر بغل اصفهان،لیزر بی کینی اصفهان،لیزر پا اصفهان و لیزر دست اصفهان می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد با برسی دستگاههای مختلف رفع موهای زائد در بهترین مرکز لیزر در اصفهان بپردازیم تا با آگاهی بیشتر دستگاه رفع مو را انتخاب کرده و از موهای زائد به طور کامل خلاص شویم.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.